AVVISO PER LA SEDE DI ROMA

Per motivi di sicurezza connessi all'attuale emergenza sanitaria la segreteria dei Dottorati Ricerca effettuerà l'attività di sportello nei seguenti giorni: martedì, mercoledì e venerdì previa prenotazione obbligatoria tramite il seguente link:

Prenotazione

Invece, il lunedì ed il giovedì l'ufficio lavorerà da remoto ed in caso di necessità vi preghiamo di inviare un'email a: dottorati.ricerca-rm@unicatt.it .

Restano, comunque, attivi i contatti telefonici.

In caso di dubbi, vi invitiamo a consultare le nostre FAQ

Vi ringraziamo per la collaborazione.

Un caro saluto a tutti voi,

Ufficio Dottorati di Ricerca

SACRU Research Student Online Seminar - Call for Abstracts

Call for Abstracts

Graduate students os SACRU partner universities are invited to participate in the inaugural SACRU Research Student Seminar on the theme ‘A sustainable future: research delivering impact for the 21st century next November 8-11, 2021 (12.00-13.30 each day).

Proposals need to demonstrate how your research connects with one or more of the United Nations Sustainable Development Goals and the goals of Laudato si’, Pope Francis’ encyclical on caring for our common home. At the heart of the 17 Sustainable Development Goals (SDGs) is the recognition that global efforts to end poverty must also work to improve health and education for all, reduce inequality, and promote economic opportunity while addressing action on climate change and environmental degradation. The 7 Laudato Si’ Goals (LSGs) also respond to the interconnectedness of social, economic and environmental justice in building and protecting our common home and supporting the common good.

Submit 250-word abstracts to sacru.alliance@unicatt.it by Thursday 5th October.

The Strategic Alliance of Catholic Universities (SACRU) is a network of universities dedicated to research and teaching excellence, engagement and global collaboration informed by Catholic social teaching. The partner universities are: Australian Catholic University, Boston College, Pontificia Universidad Católica de Chile, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, Sophia University, Universidade Catòlica Portuguesa, Università Cattolica del Sacro Cuore (seat of the Secretariat), Universitat Ramon Llull.