Management bodies

Chairholder

Prof. Domenico Simeone, Full Professor of general and social sociology, Faculty of Education

Born in Martina Franca in 1963, Prof. Simeone is Full Professor of general and social pedagogy at Università Cattolica del Sacro Cuore and President of the Confederazione Italiana dei Consultori familiari; he is also member of the committee of Centro studi pedagogici sulla vita matrimoniale e familiare and Centro studi per l’educazione alla legalità at Università Cattolica del Sacro Cuore, Brescia Campus, and member of the scientific committee of the Centre for Family Studies and Research of the Università Cattolica del Sacro Cuore.

Among his latest publications: Educare in famiglia. Indicazioni pedagogiche per lo sviluppo dell’empowerment familiare, La Scuola, Brescia 2008; La consulenza educativa. Dimensione pedagogica della relazione di aiuto, Vita e Pensiero, Milano 20122; Il consultorio familiare. Un servizio relazionale per il sostegno educativo alla famiglia, Vita e pensiero, Milano 2014; con G. Mollo e A. Porcarelli, Pedagogia sociale, La Scuola, Brescia 2014; La conversione di Narciso, AVE, Roma 2015.

Scientific committee

Prof. Monica Amadini, Università Cattolica del Sacro Cuore
Prof. Stefano Bonometti, Università degli Studi dell’Insubria, Varese
Prof. Martinien Bosokpale Dumana, Ofmcap, Catholic University of Congo, Kinshasa